TuruncuNet S.S.S.

“Sıkça Sorulan Sorular" bölümünde müşterilerimizin sıklıkla bizlere yönettiği soruları cevaplandırdık. Cevabını bulamadığınız sorularınızı  850 277 6464 TuruncuNet Müşteri Hizmetlerini arayarak  ya da iletişim sayfasındaki formu doldurarak bizlere sorabilirsiniz.

İnternet kullanmak için sabit telefona ihtiyacım var mı ?

Adsl veya fiber altyapıya sahip olun,
internet kullanmak için telefon hattına ihtiyacınız yoktur. Turuncunet’e
interneti telefonsuz kullanabilirsiniz. Hizmet almakta olduğunuz aktif bir
sabit hattınız bulunması durumunda aynı hat üzerinden internet hizmeti verilebilmektedir.

Altyapı veya port hizmeti olmayan yerlerde hizmet alabilir miyiz ?

Evet birçok noktada hizmet
verebilmekteyiz.
konu ile ilgili Turuncunet Müşteri Hizmetlerinden (850
277 64 64) destek alabilirsiniz.

Aboneliğim başladı, internet kullanmak için ne yapmalıyım ?

Aboneliğiniz aktif hale geldiğinde
İnternet hizmetinizi kullanabilmeniz için iletişim numaranıza SMS ile gönderilen
Kullanıcı adı / Şifre bilgilerinizle modem kurulumunuzu gerçekleştirerek
internet hizmetinizi kullanmaya başlayabilirsiniz.

İnternete bağlanamıyorum neden olabilir ?

İnternet bağlantınızda sorun varsa lütfen şu kontrolleri yapınız Modem ışıklarınızı kontrol ediniz. Power, DSL ve Internet ışıklarının hepsinin sabit olarak yeşil renkte yanması gerekmektedir. Eğer hiç bir ışık yanmıyorsa, cihazın elektriğe bağlı olup olmadığını ve açık olduğunu kontrol ediniz. Power ışığı yanıyor fakat DSL ışığı hiç yanmıyor veya yanıp sönüyorsa, kabloların ve splitter’ın doğru şekilde takılıp takılmadığını kontrol ediniz. DSL ışığı sabit yanıyor fakat İnternet ışığı kırmızı yanıyorsa, cihazı bir-kez kapatıp açarak 2-3 dakika bekleyiniz. İnternet ışığınız yeşil yanıyor ancak bilgisayarınızda web sayfası açamıyorsanız, bilgisayarınızın modeme öncelikli olarak kablo ile bağlı olduğundan emin olunuz. Kablo bağlantınızı yaptıktan sonra, kablosuz ayarlarınızı yaparak, bilgisayarınızı ve diğer cihazlarınızı (tablet, laptop, cep telefonu vb) kablosuz olarak modeme bağlayıp internete çıkabilirsiniz. Eğer bağlantı probleminiz devam ediyorsa size SMS olarak iletilen kullanıcı adı ve şifrenizin, modeminizin arayüzüne doğru girildiğinden emin olunuz. Modeminizin kullanım kılavuzu bu konuda size yardımcı olacaktır. Bu adımları yaptığınız halde sorun devam ediyorsa, konu ile ilgili Turuncunet Müşteri Hizmetlerinden (850 277 64 64) destek alabilirsiniz.

Hız değişikliği yapmak istiyorum, ne yapmalıyım?

Hız değişikliği yapmak için 850 277 64 64 no’lu Turuncunet
Müşteri Hizmetlerinden destek alabilirsiniz.

İnternet aboneliğimde Statik IP hizmeti alabilir miyim?

Turuncunet İnternete abone olurken abonelik başvuru formu üzerinde Statik IP hizmeti istediğinize dair ilgili bölümü işaretleyebilirsiniz. Aboneliğiniz süresince statik IP hizmetine geçmek istediğinizde talebinizi 850 277 64 64 no’lu Turuncunet Müşteri Hizmetlerini arayarak iletebilirsiniz. Aylık 9,9 TL (KDV dahil) statik IP hizmet bedeli Turuncunet İnternet faturanıza düzenli olarak yansıtılacaktır.

Tarifelerde bulunan hız değerlerinin yanında "Mbps'ye kadar" yazıyor bu ne demek?

Türkiye’de bulunan altyapı her bölgede aynı kalitede ve seviyede hizmet sunmaya elverişli değildir. Bazı bölgelerde yüksek hızları almak mümkün olduğu gibi diğer bölgelerde altyapı sorunlarından kaynaklı olarak  hattınız tam kapasite ile hizmet veremeyebilir. Bu tamamen santralden evinize kadar gelen bakır kablonun ne kadar iyi durumda olduğu ve santrale olan uzaklığınız ile ilgilidir. Diğer taraftan apartmanın ve evin içerisindeki tesisatın iyi durumda olmaması ve kablolarda ek olması gibi sorunlar daha düşük hızlarda internet kullanmanıza sebep olabilir.

Bağlantı hızımı yükselttikten sonra hattım kopmaya başladı? Neden olabilir?

Bağlantı hızınız artırıldıktan sonra hat kopma sorunu yaşamaya başladıysanız, evinizin santrale olan mesafesi ve hattınızın kalitesi istediğiniz hızı desteklemiyor olabilir. Konu ile ilgili olarak 850 277 64 64 no’lu Turuncunet Müşteri Hizmetlerinden destek alabilirsiniz.

Hat dondurma hizmeti nedir? Kimler faydalanabilir?

Geçici olarak internet erişimine ihtiyaç duymayan abonelerimizin, faydalanacağı bir hizmettir. Askerlik, Yaz tatili / Okulların kapanması Nakil / Taşınma gibi nedenlerden dolayı hattınızı yılda 2 seferde 180 gün süre ile dondurabilirsiniz.

Nasıl Nakil yaptırabilirim ?

Nakil yaptırmak istediğiniz konumda ;kullandığınız tarife kapsamında altyapı ve port uygunsa nakil yapılabilmektedir.

Aboneliğimi iptal ettirmek için ne yapmalıyım?

Turuncunet Müşteri Hizmetlerini (850 277 64 64) dilediğiniz zaman arayarak iptal süreci ile ilgili detaylı bilgileri alabilir veya iptal talebinizi Abone/Hizmet numaranızı, iletişim bilgilerinizi ve imzanızı içerecek şekilde hazırladığınız iptal talep dilekçesini bize göndererek yapabilirsiniz. Dilekçeniz 24 saat içerisinde işleme alınacak ve 7 gün içerisinde iptal işleminiz tamamlanacaktır. Dilekçeniz işleme alındığında ve iptal işleminiz tamamlandığında iletişim numaranızdan SMS ile bilgilendirileceksiniz. Taahhütlü paketlerde aboneliğin 6 aydan önce sonlandırılması durumunda kampanya dahilinde ücreti alınmayan 60 TL Aktivasyon bedeli son ay faturanıza yansıtılır.

Aboneliğimi iptalinde herhangi bir ücret öder miyim ?

Taahhütlü paketlerde aboneliğin taahhüt süresinden önce sonlandırılması durumunda kampanya dahilinde ücreti alınmayan Aktivasyon bedeli son ay faturanıza yansıtılır.

Adil Kullanım Politikası (AKN) Nedir ?

Adil Kullanım Politikası Uygulaması gereğince, dönem içinde tarifelerde belirtilen Adil Kullanım Noktası’nın (AKN) aşılması durumunda, kullanım hızı seçilen tarife hızına göre sınırlandırılacak ve her dönem sonunda normal hızında kullanılmaya devam edecektir. Buna göre 8 Mbps’e kadar olan paketler 3 Mbit/sn, 16 Mbps’e kadar olan paketler 5 Mbit/sn, 24 Mbps’e kadar olan paketler 8 Mbit/sn, 50 Mbps’e kadar olan paketler 16 Mbit/sn, 100 Mbps’e kadar olan paketler 24 Mbit/sn olarak sınırlandırılacaktır. 02:00 – 08:00 saatleri arasında gerçekleştirilen internet kullanımları AKN’ye dahil edilmemektedir. AKN’nin aşılıp aşılmadığına bakılmaksızın, 02:00 – 08:00 saatleri arasında hız kısıtlamaları uygulanmamakta ve söz konusu saat aralığında müşteri tarifesine uygun hızda hizmet verilmektedir.